Vertrek zaventem en aankomst Calcutta

31 oktober 2017 - Kolkata, India

Zondag 29 oktober was het eindelijk zo ver! Samen met Kasper vertrok ik 's ochtends in Zaventem. We stapten samen met de meisjes die naar Sri Lanka gaan voor de opleiding het vliegtuig op. Een comfortabele vlucht naar Mumbai, daar een nachtje doorbrengen in de check-in zone en daarna weer het vliegtuig op naar Calcutta. In de luchtaven in Calcutta vervoegden ik en Kasper ons ook bij Hannelore.

Na een helse taxirit van de luchthaven naar onze 'homestay' even een dutje gedaan om daarna nog een wandelingetje te maken... Ik was enkele jaren geleden al eens in India geweest en er waren veel indrukken die terugkwamen... De hitte, het helse verkeer (verkeersregels zijn "guidelines"), de vele mensen, het lawaai van alle toeters op straat, de vele Indiërs, de geuren (varieert van zeer lekker tot zeer ranzig), en vooral heel veel mensen...

Toen we net aankwamen in Calcutta zag ik er wat tegenop om hier nog drie dagen te blijven, maar op dit moment kan ik zeggen dat het hier fantastisch is en ik gerust nog een weekje zou kunnen blijven.

Morgen vertrekken we met ons drie naar Bhutan. We nemen de nachttrein vanuit Calcutta naar Alipurduar en zullen vanaf daar met de wagen doorrijden naar Thimpu!

Tot in Bhutan,

Tom

P.S.: Ik zal deze reis ook veel foto's proberen maken en deze delen in de fotoalbums via deze blog. Van Calcutta kun je al een aantal beelden terugvinden.