Reis naar het Oosten

23 februari 2018 - Thimphu, Bhutan

Ondertussen ben ik begonnen aan mijn reis naar het Oosten van Bhutan. Ik zal enkele weken in Draktsho East verblijven in Trashigang en reis momenteel naar daar. Ondertussen maak ik enkele stops om Bhutan wat te verkennen! Veel bergen, prachtige uitzichten, minder prachtige wegen en interessante ontmoetingen. Om mijn trip ook wat low-cost te houden probeer ik ook te liften. Momenteel is het al gelukt om tot in Bumthang, het Zwitserland van Bhutan, te geraken met maar 1 taxirit achter de rug.

De eerste dag vertrok ik vanuit de hoofdstad Thimphu naar Phobjikha. Dit is een vallei die bekendstaat om zijn vele kraanvogels die hier rondhangen. Spijtig genoeg was het weer niet super en waren er ook niet veel kraanvogels te zien… Wel een zeer mooie vallei! De dag nadien trok ik richting Trongsa. Dit dorpje ligt pal in het midden van het land en heeft een gigantisch grote Dzong gelegen op een klif. Vandaag liftte ik in goed gezelschap tot in Bumthang. Een prachtige rit doorheen de bergen en heuvels. De komende dagen zal ik in Bumthang verblijven en hier wat ‘de toerist’ uithangen…

Omdat 1 beeld meer dan duizend woorden zegt, verwijs ik je door naar mijn foto’s van deze trip!