Drakstho

15 november 2017 - Thimphu, Bhutan

Ik ga hier jammer genoeg niet 6 maand de toerist uithangen... Ik heb ook nog (zeer fijne) verplichtingen voor school, namelijk mijn stage!

Ik loop mijn stage bij 'Draktsho Vocational Training Centre for Special Children and Youth' in Thimphu oftewel gewoon 'Drakstho'. Het is de eerste en momenteel enigste 'civil society organisation' die zich inzet voor jeugd en jongeren met een beperking. Dit doen ze door een dagopvang te voorzien waarbij de jongeren in de voormiddag een basis aan academische kennis aangeleerd krijgen en in de namiddag 'vocational trainings' volgen. Hierbij krijgen de jongeren een (traditionele) vaardigheid aangeleerd waarmee ze later geld kunnen verdienen en zo een stukje onafhankelijker worden. (vb. naaien, schilderen, souvenirs maken, weven, ...)

Er wordt ook ingezet op sport, sociale vaardigheden, assertiviteitstrainingen, etc.
Vandaag maakte ik enkele foto's van de wekelijkse sportactiviteiten binnen Drakstho!

Vele groeten uit Bhutan!

1. Thais:
    15 november 2017
    Succes daar!!
  2. Griet:
    17 november 2017
    Hé Tom ondertussen ben je in Buthan aangekomen, toevallig kwam ik op je blog terecht, en vanaf nu volg ik je met veel plezier,
    Zalig om te lezen die avonturen van die jonge mensen die zich inzetten voor de mensen in het Zuiden; Groetjes en veel succes daar, en ook veel plezier natuurlijk.
    by the way; prachtig, de foto's die je maakt. je hebt het van geen vreemden , dat is duidelijk.