Wat een weekend!

17 december 2017 - Thimphu, Bhutan

Afgelopen weekend zijn we op vrijdagnamiddag vertrokken richting Phunaka. Phunaka was vroeger de hoofd'stad' (hoofd 'gehucht' is misschien meer van toepassing naar Belgische standaarden ;-) ) van Bhutan.

Onderweg naar ginder passeerden we bij de zogenaamde 'Dochula Chortens'. Dochula is een plek bovenop een bergpas waar 108 kleine Chortens verzameld staan. Dit was zeer impressionant om te zien, maar wat nog beter was, was het fenomenale uitzicht over de vallei. We besloten dan ook meteen om hier een nacht te blijven en 's ochtends vroeg op te staan om de zonsopgang te bekijken. Om 5u 's nachts de vrieskou trotseren was gelukkig wel degelijk de moeite! (zie foto's)

Nadien hebben we onze weg verdergezet naar Phunaka. Aangezien we langs een bergpas gelogeerd hebben, was het niet evident om een taxi te vinden om onze tocht verder te zetten. Gelukkig zijn de Bhutanezen zeer gastvrij en vonden we na welgeteld 1 minuut liften een monnik die ons wilde meenemen in zijn wagen.

Toen we in Phunaka aankwamen hebben we de 'Dzong' (kloosterburcht') bezocht. Daarna gingen we ook nog eens kijken naar de langste 'suspension bridge' in Bhutan. Na nog wat rond te dwalen in Phunaka namen we de taxi terug naar onze hometown Thimphu. Het was heerlijk om weer weg te dromen bij de wegen door de wolken en over de bergpassen...

Toen ik aankwam in Thimphu zat mijn weekend er nog lang niet op! Mijn collega's bij Drakstho hadden een campingtrip gepland. Daar kon ik uiteraard niet ontbreken! We verbleven op een terrein dat VOL hing met gebedsvlaggetjes. Daat hebben we met een hele leuke compagnie lekker gekookt, traditioneel rond het vuur gedanst en liedjes gezongen tot laat op de avond! Af en toe had ik een flashback naar de vele leuke weekendjes met de Chiro ;-). 's anderendaags dan nog een paar activiteiten, genieten van de zon en inpakken en terug naar Thimphu!

Van een geslaagd weekend gesproken!