Biking project 2018

7 december 2017 - Thimphu, Bhutan

Dag iedereen!

Vandaag hebben we op stage heugelijk nieuws gekregen! Drakstho Vocational training center zet zich in voor kinderen en jongeren met een handicap en voorziet trainingen in traditionele ambachten om hen op deze manier een stukje onafhankelijker te maken. Daarnaast werkt Drakstho ook vooral aan de bewustmaking van de problematiek rond mensen met een beperking. In niet stedelijke gebieden gelooft 80 procent van de bevolking dat mensen een beperking hebben door daden uit hun vorige leven. (M.a.w. slechte Karma) Bovendien zijn de mensen in deze gebieden absoluut niet op de hoogte van mogelijkheden die er zijn voor mensen met een beperking en worden mensen met een 'disability' als een 'no-ability person' gezien.

Daarom is Drakstho (en ik) momenteel bezig met de opstart van een campagne waarbij alle districten in Bhutan bezocht zullen worden met een brommer. De bedoeling is om op deze manier lokale overheden en families die te maken hebben met kinderen en jeugd met een beperking attent te maken op de mogelijkheden die er zijn voor mensen met een beperking en hen attent te maken op het feit dat mensen met beperkingen wel degelijk hun steentje kunnen bijdragen aan de samenleving...

Voor de opstart van deze campagne zal ik gedurende januari en februari samen met een groep vrijwilligers en stafleden van Drakstho meerijden met een brommer doorheen het oosten van Bhutan om deze campagne op te starten!

Aangezien het niet evident is om als buitenlander in Bhutan rond te reizen, is dit een zeer unieke kans die ik met beide handen zal grijpen!

Goestink!

Tom

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lucille de roy:
    7 december 2017
    wat een verrijking! veel meer waard dan die blaadjes hier op school ;)
    veel geluk!
  2. Ingrid Lombaert:
    7 december 2017
    Ik zie je al rijden !
    En dat voor het goede doel ! Doe dat goed .
  3. Inge Vertriest:
    9 december 2017
    Mooi project. Ik ben blij dat je dit kan realiseren en daarbij ook de streek ontdekt. Veel succes ermee!
  4. Guido Vertriest:
    14 december 2017
    Ik vind het fijn voor U, om met zo een mooi project bezig te zijn. Ik besef dat je hen fantastisch veel kunt bij brengen. Toch hoop ik ook dat je van hen ook veel opsteekt. Ik wens je ginder achter een uniek eindejaarsfeest. Groetjes
  5. Lise Uten:
    16 december 2017
    Wauw Tom, een super project!!
    Ga ervoor en geniet ervan!